zondag 17 juli 2011

Zoek een dessert , maak het en open die wijn!

Witte chcolademousse met aardbeien
Ik heb een heerlijke dessertwijn in mijn kast. Maar ik zoek nog een goede aanleiding (lees= lekker dessert/nagerecht) om .mijn glas ermee te vullen.
Ik ben zo brutaal geweest leentjebuur te spelen op internet en heb gezocht naar een recept met aardbeien en chocolade maar zonder afbeelding. Er moet wel iets aan de fantasie overgelaten worden, nietwaar?
De afbeelding hoop ik uiteraard nog te plaatsen wanneer ik het recept maak.
Overigens, toen ik nog beter ging kijken, bleek dit recept afkomstig te zijn van een 'echte' buur, te weten Jeroen Meus uit België. Ik heb gelezen dat hij als de Jamie Oliver van België gezien wordt. Met dank dus!

Benodigdheden voor 4 personen
  • 400 gr witte chocolade
  • een scheutje melk
  • een scheutje Grand Marnier
  • 1 gelatineblaadje geweekt in koud water
  • 6 eiwitten
  • 325 ml room
  • 1 bakje aardbeien (in vieren gesneden)
Smelt au bain marie de chocolade met een scheutje melk en een scheut grand marnier.
Als het geheel gesmolten is knijp je de gelatine uit en los het op in de gesmolten chocolade
Laat de chocolade afkoelen en klop ondertussen de eiwitten stijf
Als de chocolade koud is spatel je er de eiwitten voorzichtig onder
Klop de room half op en spatel die er ook voorzichtig onder
Giet de mousse in een glas en laat 1 uur opstijven in de koelkast
Werk af met verse aardbeien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten