dinsdag 12 juli 2011

De vuurvogel in het Groninger Museum

Vandaag ging ik als ouder mee met de schoolklas van mijn dochter naar het Groninger museum.
Om precies te zijn naar de expositie van beeldend kunstenaar Othilia Verdurmen. Haar inspiratie was de mythe van de vuurvogel. Een medewerkster van het museum vertelde het verhaal van de vogel  Phoenix. Die gaat door het vuur, gaat dan dood en wordt opnieuw geboren. De kinderen hingen aan de lippen van de vertelster. Ik ook trouwens maar vooral daarna. Ik had met deze medewerkster een kort gesprek over passie en kunst in combinatie met (te veel) geld uitgeven. En laat dat nou allemaal een bepaalde rol spelen in mijn 'roman to be' waar ik nu bijna anderhalf jaar over aan het denken en schrijven ben! Het lijkt wel voorbestemd.


Je ziet in of aan het object verschillende vormen, kleuren en materialen. Je hoort geluiden, stemmen en je kunt je eigen fantasie volop aan het werk laten als je om het object loopt. 



Voor de mensen die deze tentoonstelling nog niet hebben gezien: gewoon doen. Nog te zien tot en met 4 september 2011.
Voor meer informatie: Groninger Museum

1 opmerking:

  1. Wat leuk dit te lezen, want deze tentoonstelling staat nog op mijn verlanglijstje!
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen