woensdag 3 augustus 2011

Snel en makkelijk toetje

Dit is een supersnel toetje dat je snel maakt voor je met de doordeweekse maaltijd begint.

Je hebt een bak met verse vruchten, bijvoorbeeld 500 gram aardbeien. Maar frambozen zijn ook heerlijk of rode bessen. Ik denk eigenlijk dat het met alle fruit kan dat je met de (staaf) mixer een beetje makkelijk aan smots kunt krijgen.
Heb je dat gedaan dan draai je er een halve liter Griekse yoghurt door, beetje citroensap en wat honing (hoe zuurder de vrucht des te meer ik gebruik) en het geheel schep je nog even goed door elkaar. Doe het vervolgens over in een lage schaal. Ik bewaar hiervoor altijd een lege ijsdoos, daar past het perfect.
Half uurtje in de vriezer, dan is het niet keihard bevroren maar wel heerlijk!
Mijn kinderen eten het als ijs en krijgen toch yoghurt binnen waar ze wel anders wel eens moeilijk over doen. En ik vind het zelf ook niet te versmaden.
Overigens, wanneer noem je nou iets een toetje en wanneer een nagerecht? Of is dat om het even?

Voor een bijpassende wijn zie mijn blog van 17 juli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten