donderdag 4 augustus 2011

What the frog?!


Ik ben iemand die kookt met de koelkastdeur open. Dat wil zeggen...ik bedenk meestal niet van te voren wat ik ga maken. Ik waag een blik in de koelkast en laat me inspireren door wat ik aantref.
Vandaag kwam ik even in de verleiding om kikkerbilletjes te maken omdat ik deze wel heel vers op mijn keukenvloer aantrof, maar gossie, dat was dat wel een minimaaltijd geworden voor vier personen.
Bovendien hoor ik dat kikkerbillen vreselijk overgewaardeerd worden, dus heb ik voor de kinderen broodjes shoarma gemaakt en voor mezelf capucijners. Naast de warme groente heb ik een lauwwarme venkelsalade in elkaar geknutseld.
Ik heb zat recepten, maar meestal doe ik eigenlijk maar wat. Alleen in het weekend ga ik wat vaker via het lijstje. Dus wat hier precies in zit qua hoeveelheden? Joost mag het weten. Ik doe een goede gok hieronder.
  • een venkel in lange repen gesneden en paar minuutjes gekookt (goed laten uitlekken)
  • paar repen rode paprika, heel kort even in het kokende water erbij
  • twee tomaten in kleine stukjes gesneden
  • dressing van honing, citroensap, witte wijnazijn en olijfolie

Mijn partner en ik vonden het lekker, mijn dochter (die niet heeft geproefd) vond het er vooral mooi uitzien. Vast een wijsheid die ze van mij heeft opgepikt nu we samen elke avond naar Masterchef Australia kijken. Ik vertel haar dan steevast dat het niet alleen om de smaak gaat, maar dat het begint met hoe iets eruit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten