maandag 27 juni 2011

Tofu

Gisteren was het een uitdaging om te koken omdat ik niet bijster veel inspiratie had. U moet weten dat mijn partner altijd de boodschappen in  huis haalt. En dat ik sowieso in het weekend kook. Daar stond ik glazig in een geopende koelkast te staren. Lang genoeg voor een negatieve bijdrage aan de wereldwijde opwarming. Mijn welgemeend mea culpa.
Ik ben uiteindelijk aan de slag gegaan met: tofu, bloemkool, kokosmelk, currypasta, ui, wortelen, knoflook, nectarine, kerriepoeder, peper en zout.
Het eindresultaat heb ik geserveerd met rijst. Ik had het met liefde wat pittiger gemaakt. Maar dan ben ik de enige die er nog van geniet. Lijkt me niet de bedoeling. De kinderen proeven inmiddels alles, dat is ook een verplichting en een zegen. Maar als het net iets minder in de smaak valt, dan hebben we voor ons grut altijd wat rauwkost (EHEC proof).

    Altijd op tafel
    
    
    Eindresultaat, laat je door de beroerde foto niet afleiden, het was heerlijk
Nu ik in oktober naar Parijs vertrek, ben ik alvast op zoek naar wat leuke tips om te doen en vooral om te eten. Glutenvrij that is. Ik heb al het adres van Des si et des mets gescoord, waar je 100% glutenvrij kunt eten. Das even mooi. Maar voor de rest hou ik me aanbevolen.

Anyone suggestions where tot eat in Paris if you are a celiac? Please contact me with your restaurant tips!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten