zaterdag 25 juni 2011

Bah tuinbonen

En daar was ie weer. De wekelijkse zending groenten en fruit van onze biologische groenteman De Ekonoom. Altijd heerlijk vers en meestal ook lekker. Maar die tuinbonen...die vinden mijn kinderen en eerlijk gezegd mijn partner niet zo smaakvol. What to do?
Ik heb besloten om er dit keer een puree van te maken. Of eigenlijk een pesto. Of misschien nog liever gezegd iets er tussen in. En vanavond eten we de puree dan bij de broodjes shoarma. Voor mezelf houd ik het op rijst, want ik mag vanwege mijn coeliakie, in de volksmond allergisch voor gluten (hoewel strikt gezien onjuist) de broodjes niet eten. Wel jammer maar ik ga niet voor die enkele keer glutenvrije shoarmabroodjes bestellen.,
dubbelgedopte tuinbonen

Maar goed de tuinbonen dus.
Ik heb een portie gedopt, gewassen en kort geblancheerd, 2-3 minuutjes is voldoende. En daarna weer gedopt. Ja, je leest het goed: dubbel. Dan komt ook die mooie groene kleur te voorschijn die anders verscholen blijft (zie hierboven).
Uit de tuin haal ik verse munt, 1 blaadje is zat. Bij het bakje in, inclusief een teen verse knoflook (of uit potje als je geen verse hebt), beetje citroensap, olijfolie en zeezout. En dan flink de staafmixer zijn werk laten doen tot je een grove puree hebt. Een kind kan de was doen.
En nu maar zien of ze het ook lusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten